Hvor aktiv er denne gruppen og hva er intensjonen med den?

Kenneth Leiknes
Tera Contributor

Heisann!   Jeg er ganske ny på ServiceNow platfomen. Mitt ansvar er for GRC delen og modulen IRM. Det ser ikke ut som denne gruppen er veldig aktiv. Det jeg håpet på at det var et ønske om et miljø som deler litt erfaringer på tvers. og som også kan bistå andre med erfaringer ang. feks en modul og deres implementasjon.  
Ser at feks eneste Topics her er "universities".    Vi kan vel få til erfaringsdeling ang. mange andre topics enn det?  

Ønsker innspill og ønsker til forumet. Er mer enn gjerne med og deler erfaringer med bruk og implementasjon av Servicenow. 

Mvh kenneth Leiknes / Kartverket.  

8 REPLIES 8

Camilla Gustafs
ServiceNow Employee
ServiceNow Employee

Hei Kenneth,

Veldig bra at du engasjerer deg! Vi har flere kunder på IRM (GRC) modulen til ServiceNow og håpet er at flere av kundene våre i Norge vil bli mer aktive i dette forumet. Jeg skal informere de kundene jeg kjenner til som har IRM og be de engasjere seg i SNUG community. Vi har nå flere kunder som bruker IRM modulen og som har meldt seg inn i SNUG styret. Vi håper det også vil bidra til å få mer engasjement her fremover.

ServiceNow har nå et event (fysisk og online) - Knowledge 2022 - hvor du kan finne mange sesjoner for å lære mer om IRM. Anbefaler deg å registrere deg her og søke etter produktet "Risk and Compliance" i More Filters under Library. Der vil du finne mange bra sesjoner rundt disse temaene.

Knowledge 2022: https://knowledge.servicenow.com/netherlands/library

Mvh,

Camilla Gustafsson

Senior Solution Consultant

ServiceNow

Hei Camilla!   

Det er flott om du får flere engasjert. Det er så veldig mange ulike løp og valg man kan ta i ServiceNow, og det gjelder også IRM i stor grad. Så å dele erfaringer, best practices, etc. er av stor nytte. 

Jeg er allerede påmeldt alt for mange Knowledge sesjoner .... hehe. La til samtlige som hadde relevans for GRC og kom til 51 sesjoner, så må korte ned en del 🙂  
Takk for tippset! 

Mvh Kenneth Leiknes! 

Markus1
Tera Contributor
Hei Kenneth, bra insj! Som nevnt over så er det flere kunder som bruker IRM (GRC) modulen til ServiceNow, derav oss i DNB. Jeg er nå også med i SNUG styret, og satser derfor på mer deltagelse her fremover. Jeg er per idag løsningsarkitekt for GRC/IRM og SecOps, og jobber derfor mye med sømløse integrasjoner av modulene. Bl.a. Skanning av sårbarheter i VR modulen, som resulterer i indikatorer (control indicators) per business applikasjon i P&C for å etterleve og sørge for at vi er compliant/i samsvar med lover og regler. Vi har også gjort mange større initiativer for å tweake litt på IRM for å tilfredsstille behovene konsernet har idag, tenker absolutt at det er lurt å dele slikt i vår community slik at vi som brukere kan dra lærdom fra hverandre. Mvh. Markus Labråten Security engineer & solutions architect

Hei Markus!  

Takk!  Godt å høre at du er interessert. Jeg var på Nythun og ble der imponert over hvor mye DNB har fått til i ServiceNow. Dine kollegaer gjorde en flott presentasjon som var til inspirasjon. Dere har kommet mye lenger enn vi har så sikkert mye å hente fra deres erfaringer. Jeg har samme rolle som deg for GRC/IRM delen. Vi har ikke anskaffet SecOps enda, men det kommer trolig på bordet i neste omgang. Vi har per nå tilsvarende verktøy via andre annerkjente verktøy. Dog ser jeg allerede nå at det vil være en fordel å gå mot SecOps for å få til enklere og mer total "Governance" og en mer samfattet Change/Request flyt, der vi kan komme oss helt vekk fra mer manuelle og sårbare TQM prosesser o.l. 
Gleder meg til å dele erfaringer etterhvert.  

Mvh Kenneth Leiknes