Konsult ServiceNow utbildning Academic work

MagnusO
Kilo Contributor

Hejsan!

Jag funderar på att gå nedan utbildning som innebär att man blir konsult i ServiceNow.

https://www.academy.se/program/service-management-academy-2

Tänkte att ni som har erfarenhet av ServiceNow kanske kan ge lite tips på om utbildningen är relevant för arbetsmarknaden just nu? Finns jobb? Verkar utbildningen och innehållet bra? 

Uppskattar alla svar. 

/Magnus

10 REPLIES 10

Daniel Billing
Giga Guru

Hej Magnus,

Utbildningen är bra både för att lära sig ServiceNow och konsultrollen. vi har 8 st "academy" juniorer som jobbar hos oss idag (från Sommarens utbildning).

Gällande jobb så behöver du nog inte oroa dig, marknaden skriker efter resurser. 

Skall se om någon av de tidigare eleverna kan skriva ett par rader 🙂

mvh

Daniel

MagnusO
Kilo Contributor

Hej Daniel,

Tack för snabbt svar! Låter ju jättebra.

Ja det skulle vara bra att kolla med några som har gått utbildningen.

Man är ju "fast" 12 månader hos Academic work, finns det några som har fått jobb efter de 12 månaderna? 

Hur är lönerna ungefär efter de 12 månaderna, är det samma nivå? Eller mindre?

Hälsningar

Magnus

Hej Magnus,

Den första kullen som gick utbildningen med Academy var klara i september, så ingen av dom har jobbat 12 månader ännu.
Vill man jobba vidare med ServiceNow efter dessa 12 månader så ser arbetsmarknaden väldigt god ut just nu.

Vad det gäller löner så ökar den oftast i takt med att man blir mer senior och vad det är man jobbar med, blir du arkitekt i slutändan så kommer du troligtvis ha en högre lön än någon som jobbar med utveckling tex.

Anna Eklund
Kilo Contributor

Hej Magnus!

Jag gick utbildningen hos Academy i somras och jobbar nu hos Advania (genom Academic work). Jag känner mig väldigt nöjd med utbildningen och Advania!

Enligt mig känns utbildningen relevant då ServiceNow växer och som Daniel skriver så skriks det efter resurser. Jag har inte känt mig orolig!

Utbildningen går igenom plattformen ServiceNow och hur man ska bli en sådan bra konsultprofil som möjligt. Vi gick igenom exempelvis:
- ITIL (och certifierade oss)
- Kravhantering
- Databaser
- Lönsamma kundrelationer
- Presentationsteknik
- Scripting i ServiceNow

Sedan certifierades vi även som System administratörer i ServiceNow.

Den information som gick ut från Academic work när vi började var att det oftast sker en överrekrytering efter 12 månader till det företag man hamnat hos, om båda parterna känner sig nöjda.

Om du har fler funderingar är det bara att skriva!

Hälsningar,

Anna