Integration hub og Intune

Michael Bay
Tera Contributor

Hej

Er der nogen som har erfaring med Intune integration og antallet af transaktioner? Vi har ca. 8500 enheder som vi gerne vil have ind som CI/Asset i CMDB'en. Jeg har ikke rigtig kunne finde ud af hvordan jeg skal "tælle" transaktioner så jeg kan se om det er $36k eller mere om året for Integration Hub.

1 ACCEPTED SOLUTION

Hej Michael,

IntegrationHub Spoke brug er målt på alle udgående kald, ikke indgående kald eller svar fra et udgående kald.

Så svaret på dit spørgsmål afhænger hvor mange enheder du spørger om ad gangen i kaldet. (giv mig de 100 næste kontra Giv mig den næste CI)

MEN - IntegrationHub Spokes er sjældent det bedste valg at importere CI's på. Her anbefaler vi at  du benytter IntegrationHub ETL, det selvom navnet kunne antyde noget andet IKKE er flow designer og Spoke, men det anbefalede værktøj til at importere med... Det er også IHub ETL som alle Service Graph connectorer benytter.

Ihub ETL er der ikke nogen betaling for Transaktioner, eller hjemmebyggede importer. Man betaler ITOM SU'er for Service Graph connectorer (på nær et par enkle) men da du importere fra InTunes er der jo ingen servere og derfor ingen SU'er.

Ring gerne 20602743 hvis det er hurtiger at snakke om det 🙂

View solution in original post

7 REPLIES 7

Kim Rasmussen
ServiceNow Employee
ServiceNow Employee

Hej,

Vi anbefaler at benytte Intune Service Graph Connector. Så skal du ikke selv bygge integrationen eller betale IHub Transaktioner : Store Link 

Det kræver dog at du har en eller anden form for license af ITOM Discovery, ITOM Visibility eller ITAM.

Alternativt kan du bygge integrationen ved at benytte IntegrationHub ETL, den kræver ikke IHub transaktioner, men du skal selv bygge og vedligeholde integrationen.

Hej Kim

Tak for dit svar.

Spørgsmålet var mere på antallet af transaktioner og hvad tælles som en transaktion? Kan man "nøjes " med 1M Tx om året hvis man har 8500 enheder og kun bruger Intune connector?

Hej Michael,

IntegrationHub Spoke brug er målt på alle udgående kald, ikke indgående kald eller svar fra et udgående kald.

Så svaret på dit spørgsmål afhænger hvor mange enheder du spørger om ad gangen i kaldet. (giv mig de 100 næste kontra Giv mig den næste CI)

MEN - IntegrationHub Spokes er sjældent det bedste valg at importere CI's på. Her anbefaler vi at  du benytter IntegrationHub ETL, det selvom navnet kunne antyde noget andet IKKE er flow designer og Spoke, men det anbefalede værktøj til at importere med... Det er også IHub ETL som alle Service Graph connectorer benytter.

Ihub ETL er der ikke nogen betaling for Transaktioner, eller hjemmebyggede importer. Man betaler ITOM SU'er for Service Graph connectorer (på nær et par enkle) men da du importere fra InTunes er der jo ingen servere og derfor ingen SU'er.

Ring gerne 20602743 hvis det er hurtiger at snakke om det 🙂

Hej Kim

Tak for svaret, vender den lige med vores developer team.