ServiceNow Learning 26: Common and frequently used RegExp expressions which can be use in ServiceNow
Options
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
08-25-2023 01:26 AM - edited 10-09-2023 09:07 AM
Hi All,
Common and most frequently used RegExp in ServiceNow
1. Password or any string field length should not be less than 8 digits (This one is without usage of RegExp but useful one).
process : function() { var user_password = request.getParameter("user_password"); var min_len = 8; var rules = "Password must be at least " + min_len + " characters long and contain a digit, an uppercase letter, and a lowercase letter."; if (user_password.length() < min_len) { gs.addErrorMessage("TOO SHORT: " + rules); return false; }
2. Password or strong field should contain number/digits (0-9)
var rules = "Password must be at least " + min_len + " characters long and contain a digit, an uppercase letter, and a lowercase letter."
var digit_pattern = new RegExp("[0-9]", "g"); if (!digit_pattern.test(user_password)) { gs.addErrorMessage("DIGIT MISSING: " + rules); return false; }
3. It should contain uppercase letters
var upper_pattern = new RegExp("[A-Z]", "g"); if (!upper_pattern.test(user_password)) { gs.addErrorMessage("UPPERCASE MISSING: " + rules); return false; }
4. It should contain lowercase letters
var lower_pattern = new RegExp("[a-z]", "g"); if (!lower_pattern.test(user_password)) { gs.addErrorMessage("LOWERCASE MISSING: " + rules); return false; }
Hope this helps.
I hope this article helpful. Please mark it as helpful and bookmark if you like it.
GlideSystem - Scoped (servicenow.com)
Regards,
Shamma
Regards,Shamma Negi
0 REPLIES 0